5 Haziran 2009 Cuma

Standart Müşteri Siparişi

Müşteri siparişi; ürünleri teslim etmek veya bir servis sağlamak konusunda, tanımlanan fiyatlar, miktarlar ve zamanlar çerçevesinde satış organizasyonu ve müşteri arasındaki sözleşmeden doğan bir anlaşmadır. Müşteri siparişinde fiyatlandırma ve çıktılar gibi işlevler mevcuttur. Sistem, istenen teslimat tarihi için malzemenin mevcut olup olmadığını kontrol eder ve gerekliyse ihtiyaçları malzeme planlamaya aktarır. Sevkiyat terminleri ve sevkiyat noktaları, teslimat terminlemede belirlenir.

Özel ihtiyaçlarınıza bağlı olarak SAP'deki müşteri siparişlerini farklı biçimde işleyebilirsiniz. En basit durumda, tek bir ekrandan birçok kalemle standart bir müşteri siparişi girebilirsiniz. Sistem, ilgili ana verilerden (sipariş verenin müşteri ana verileri içinden sistem satış, sevkiyat, fiyatlandırma ve faturalama verileri önerir) otomatik olarak veriler önerir. Ek olarak sistem metinler, muhataplar ve müşteri tarafındaki kontak kişilerle ilgili verileri müşteri ana verilerinden kopyalar.

Müşteri siparişindeki her malzeme için sistem, fiyatlandırma için veriler, teslimat terminleme, kullanılabilirlik kontrolü, vergi belirleme ve ağırlık, hacim belirleme gibi verileri ilgili malzeme ana verilerinden otomatik olarak önerir. Sistem tarafından önerilen veriler siparişiniz için temel olarak kullanılabilir.

Sipariş işleme için gerekliyse, bu verileri manüel olarak değiştirebilir veya yeni veriler ekleyebilirsiniz. Örneğin, fiyatlandırma politikanız, izinli bir aralıkta belirli indirimlerin değerini manüel olarak değiştirmenize olanak sağlıyor olabilir. Ek olarak, müşteri siparişinde ödeme koşulları ve teslimat verileri gibi verileri görüntüleyebildiğiniz ve değiştirebildiğiniz farklı ekranlara geçebilirsiniz.

Müşteri rutin olarak aynı kalemleri sipariş ediyorsa bir çok münferit kalemi ve miktarlarını önermek için kalem önerisi işlevini kullanabilirsiniz. Bu, her defasında tüm verilere girmek zorunda olmak yerine yalnız rutin önerilerde değişiklik yapmanızı gerektireceği için sipariş alma prosesini hızlandırabilir. Bu işlev veri girişi hatalarını da azaltır.

Standart sipariş işlemesi tipik olarak belirli bir kredi limitiyle çalışan muhataplara satışlarda kredi kontrolü işlevini destekler. Müşteri siparişi girişi sırasında, müşteri kredi limitini aşmışsa satışa devam edip etmemenize karar vermenize olanak sağlayan bir uyarı iletisi alacaksınız.

Satış belgesi verileri tamamlandığında ve sipariş saklandığında sipariş ayrıntıları, teslimat iş listesindeki bilgileri kullanarak teslimatı oluşturmak için geçerli olacaktır. Bu, müşteri ihtiyaçları tarihine referansla hesaplanan miktarı çekmek için depolarda ön süre içinde teslimatı otomatik olarak oluşturur. Teslimat ve faturalamanın sonraki prosesleri kaynak müşteri siparişinde mevcut olan bilgiyi kullanır. Standart müşteri siparişinin yanı sıra ERP tarafından sağlanan özel sipariş türleri de vardır. Bunlar aşağıda ayrıntılı biçimde anlatılmıştır.

Hiç yorum yok: