4 Haziran 2009 Perşembe

İstatiksel Gösterge Nedir?

İstatistiksel göstergeler, dönemsel mahsuplaştırma işlemlerinde (dağıtım, toplam dağıtım) temel faktör kuralı oluşturmak için kullanılır; masraf yerleri, iç siparişler, kar merkezleri için çalışan sayısı, telefon kontürü sayısı, yüzölçümü gibi değerleri tanımlamakta kullanılırlar.

İstatistiksel göstergeler dağıtım kritelerinde ve raporlamalarda kullanılabilen ana verilerdir.

İstatistiksel göstergeler masraf yeri dağıtımı sırasında dağıtım anahtarları olarak dağıtım devrelerinde kullanılırlar. Diğer modüllerden devralınabildiği gibi, CO içinde de tanımlanabilirler.

a) Sabit değer : Bu değer, aynı mali yılın tüm dönemleri için değerin girildiği aydan başlayarak sabit kalır. İstenen dönemde manuel değişiklik yapılabilir (örn. departmanda çalışan kişi sayısı).

b) Toplam değer : Bu değer başka dönemlere aktarılamaz, her dönem için yeniden girilir (örn. kontör sayısı).

İstatistiksel göstergeler masraf yerleri ve siparişlerde, planlanan yada fiili değer olarak kaydedilir.

Hiç yorum yok: