2 Haziran 2009 Salı

Üretim Siparişi Oluşturma

Üretim siparişi, üretim denetimi üretim yürütmesinde merkezi veri nesnesidir. Hammadde ve kaynak ihtiyaçları ve planlı sipariş masrafları da dahil olmak üzere üretim işlemiyle ilgili tüm verileri içerir. Üretim siparişi; malzemeler, genel masraf payı, işgücü, makine, vb. gibi ilişkili olduğu tüm masrafların alıcısıdır.

Üretim siparişleri genellikle, MİP prosesi sırasında tanımlanan eksik stokun sonucu olarak yaratılan planlı siparişlerden dönüştürülür. Bu siparişleri planlama durumundan bağımsız olarak bir malzeme için doğrudan da yaratabilirsiniz. Planlı bir siparişin dönüştürülmesi genellikle üretim çizelgeleme sorumlusu ürünün üretimini üstlendiğinde gerçekleşir. Üretim siparişi, işlem listelerinin iş planından ve malzeme bileşenlerinin ilgili ürün ağacı ana verilerinden ürün versiyonları kullanılarak otomatik olarak kopyalanmasıyla yaratılır. Üretim siparişinin yaratılması sırasında, işin başlangıç ve bitiş tarihleri belli olduğunda, siparişin karşılanmasına ilişkin işlemlerin terminlerini ayrıntılandıran bir çizelgelemeye genel bakış üretilebilir. Aynı zamanda sistem, ürün maliyet hesaplaması için kullanılan planlı üretim masraflarını hesaplar.

Hiç yorum yok: