5 Haziran 2009 Cuma

Müşteriler Muhasebesi (A/R)

Müşteriler muhasebesi sistemi, satış ve mali işler arasındaki entegrasyonun en önemli parçasıdır. Proses perspektifinden bakıldığında müşteri ticari muhatap ilişkisi, satış talebi veya müşteri siparişi ile başlar, ürün veya hizmet teslimatı ve faturalama ile devam eder ve müşteri ödemesinin alınması ile tamamlanır. Bir müşteri faturası düzenlendiğinde açık kalem fatura kaydı, defteri kebirdeki ticari alacak kontrol hesabında denk bir bakiye etkisi yaratarak müşteriler muhasebesi yardımcı defter sisteminde otomatik olarak kaydedilir. İlgili ödeme alındığında, fatura(lar)a uygulanır ve kalemler ‘denkleştirildi’ şeklinde kaydedilir.

SAP ERP Packaged Solution defteri kebir ve müşteriler muhasebesi ile entegre edilmiş çek ve senetlerin işlenmesine olanak tanır. Çek ve senetlerin kaydedilmesi ve saklanması için farklı portföyler kullanılabilir. Bankaya ibraz, satıcıya ödeme, bankada ödeme ve/veya karşılıksız, portföyler arası transferler, ters kayıtlar, enflasyon düzeltmeleri ve işlem kayıtlarının çıktıları gibi işlemler Türkiye senet ve çek uygulamalarına göre gerçekleştirilir. Senet suret defteri raporu talep edilen farklı türde listelerin elde edilmesini destekler. ERP Packaged Solution sistemi, tipik bir Türk şirketinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere yapılandırılmış ve önceden tanımlanmış portföyler sunar ve gerektiğinde genişletilebilir.

Müşteriler muhasebesi yönetimi için önceden uyarlanmış bir çok hesap grubu, ekran düzeni, hesap tayini ve araç mevcuttur. Müşteriler muhasebesi yönetimine aşağıdakiler dahildir:
Kredi koşulları
Kredi Yönetimi
Ödeme işlemi araçları
Müşteri hesap özetleri
Vadesi geçmiş ödemelerin tahsilatı
Müşteriler muhasebesi raporlaması

Hiç yorum yok: