5 Haziran 2009 Cuma

Satış Talebi

Satış talebi, müşteri sorgusuna karşılık olarak SAP sistemine girilen bir ön satış belgesidir. Burada temel amaç müşterinin teslimat ihtiyaçlarını ve satış için üzerinde anlaşılan fiyatı gösteren, müşteriyle yapılması önerilen ticari işlemin bir kaydını sunmaktır. Bu, satış için sözleşme temelinde bir belge değildir. Satış taleplerinde sorgu yanıtlandığında bir geçerlilik tarihinin bakımı yapılabilir.

Satış talebi prosesi sırasında müşteri hizmetleri sorumlusu tipik olarak teslimat tarihini, teslimat kalemlerini ve miktarları sisteme girer. Otomatik hesaplama şemaları hemen temel liste fiyatını veya müşteriye özgü fiyatı sunar. Bunlar mevcut değilse veya müşteri tarafından kabul edilemeyecekse talep, izlenebilirlik için benzersiz bir numara ile saklanabilir.

Sorumlu iş dahilinde bu talebi izleyebilir ve satış departmanı ile anlaşarak alternatif bir fiyat teklif edebilir. Bu durumda satış talebi alternatif fiyat ile manüel olarak güncellenir. Gerekiyorsa müşteriyle üzerinde anlaşılan teklif talebinin yazılı çıktısı alınıp müşteriye gönderilebilir.

Sistemde saklanan satış talebi sonraki müşteri siparişi proseslerinde teklif talebi ayrıntılarını müşteri siparişine kopyalamak için referans olarak kullanılabilir.

İşletme, müşterilerin ihtiyaçlarını nasıl daha iyi karşılayabileceğini belirlemek için rutin olarak özellikle müşteri siparişi ile sonuçlanmayan durumlarda satış taleplerini izlemelidir. Böylece belge izlenebilir ve geçerlilik tarihine göre değerlendirilebilir, bu sayede sorguları zamanında değerlendirmeniz mümkün olur. Bu biçimde bitiş terminine göre gerekli olan sonraki aktiviteleri planlayabilir ve uygulayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: