2 Haziran 2009 Salı

Üretim Siparişi İşleme

Üretim siparişleri yaratıldıktan sonra, daha fazla işlem yapılmadan önce onaylanmaları gerekir. Durumu ‘Onaylandı’ olarak belirledikten sonra, sipariş dokümanlarını yazdırabilir, stok için malzemelerin çıkışını yapabilir ve işlemleri teyit edebilirsiniz. Bir sipariş onaylandığında malzeme kullanılabilirlik kontrolü yapılır, ancak eksik parçaları olsa da üretim siparişi yine de onaylanabilir. Siparişin onayı üzerine bu karar üretim planlayıcı tarafından alınır. Üretim siparişleri münferit veya toplu biçimde onaylanabilir. Sipariş dokümanları, üretim siparişlerini onayladığınızda otomatik olarak yazdırılmak üzere ayarlanabilir. Üretim siparişi, seri numaraları kullanılarak kontrol edilen bir ürün içinse, onaylama prosedürü otomatik yaratmayı ve seri numaralarının üretim siparişine tayinini tetikler.

Üretim siparişi yaratıldığında, sistem bileşenler için rezervasyonlar yaratır. Üretim siparişindeki malzeme bileşenlerinin miktarlarını değiştirebilirsiniz. Stoktaki malzemenin üretim siparişi için malzeme çıkışını, çekme listesini veya malzeme fişlerini kullanarak yaparsınız. Sistem, bir ürün siparişi için tüm malzeme çıkışlarını izler ve malzeme masraflarını üretim siparişinin fiili masrafları olarak görüntüler. Fiili masraflar daha sonra, üretim siparişi işlemleri teyit edildiğinde güncellenir. Teyitler üretilen miktarı, ıskartayı, üretim sürelerini ve tamamlanma tarihlerini kaydeder. Teyitler kapasite yüklerini azaltır, malzeme rezervasyonlarını onaylar ve üretim masraflarını günceller. Hazırlık, işgücü ve makine süresi için harcanan zaman, iş planları kullanılarak hesaplanır ve harcanan fiili zamanı yansıtmak üzere değiştirilebilir.

Bileşen parçalarının malzeme kontrolündeki genel masrafları azaltmak için önerilen işlem, teyit sonrası otomatik çekmedir. Teyit sonrası otomatik çekme, üretim sırasında malzeme bileşenlerinin fiili tüketimini raporlamadığınız anlamına gelir. Bunun yerine sistem, üretilen miktar orantılı olarak tüketimi sonraki teyitte otomatik olarak kaydeder. Teyit sonrası otomatik çekme işaretini, iş planlarının malzeme tayinlerinde ayarlayabilirsiniz. Malzeme için genel olarak teyit sonrası otomatik çekme yapılıyorsa, malzeme ana verilerinde teyit sonrası otomatik çekme göstergesini işaretleyebilirsiniz. Malzemeler için teyit sonrası otomatik çekme, malzeme ana verilerinde tanımlanan bir saklama yerinden yapılır.

Hiç yorum yok: