2 Haziran 2009 Salı

SAP'de İş Yeri Nedir?

şyerleri, üretime ilişkin temel organizasyon birimleridir. Burada aktiviteler gerçekleştirilir ve bunlar çizelgeleme, kapasite ve maliyet hesaplaması amaçlarıyla kullanılır. Sistem genelde iş merkezlerini gerekli makine kaynağını, gerekli işgücü kaynağını veya özel bir üretim işlemine yönelik olmak üzere her ikisini de temsil etme seçeneğiyle makine iş istasyonlarına böler. İşyerleri, mali masraf yerlerine tayin edilir. Masraf yerlerinde planlanan masraflar aktivite tipleriyle ilgili olabilir ve bir “aktivite değeri” hesaplaması için kullanılabilir. Bu değer, masrafların masraf yerinden üretim siparişlerine tayin edilmesi için kullanılır. İşyeri kapasite yükü, işyerinde yürütülecek işlemler için üretim aktivitesi kullanılabilirliğinin kapasite planlama sorumlusu tarafından görülebilmesini sağlar.

İşyerleri beş farklı üretim aktivitesi yürütebilir; işgücü hazırlığı, makine hazırlığı, makine kullanımı, işgücü, genel aktivite. İş merkezleri tanımlanırken bir masraf yeri/işyeri tayini yapılmalıdır. Her masraf yeri, organizasyon yapısının en üst düzeyi olan bir kontrol koduna tayin edilir. Maliyet hesaplaması yapılan beş aktivite (işgücü hazırlığı, makine hazırlığı, makine, işgücü ve genel aktiviteler) aktivite tiplerine tayin edilir, aktivite tipleri de o işyerlerindeki aktivitenin değerini tanımlar. Ek olarak her aktivite, normal iş planındaki miktarın maliyet hesaplaması yapılan bir miktara nasıl dönüştürüldüğünü kontrol eden bir formüle tayin edilir. Örneğin aktivite miktarının maliyet hesaplaması parti büyüklüğüne bağlı olduğu yerlerde formül, taban miktarına bölünen normal iş planı miktarını maliyet hesaplaması parti büyüklüğüyle çarpar. Miktar parti büyüklüğüyle ilgili olmadığında formül bu durumu yansıtacaktır. Sistem, bir işyeri tarafından yürütülen tüm teyit edilen üretim işlemleri için ilgili masraf yerini otomatik olarak alacaklandırır. Üretim sırasında, üretim siparişi masrafları belirlenir ve üretim siparişi yaratma sırasında otomatik olarak toplanan standart ve planlanmış masraflarla karşılaştırılabilir. Masrafların üretim siparişine mahsuplaştırılması, iş planından hesaplanan standart miktarlar kullanılarak yapılabilir veya üretim sırasında işyerinin kesin kullanımı için teyitler gerçekleştirilebilir.

Bu aktivite tiplerine dayalı maliyet hesaplamasının kullanıldığı yerlerde sistem, tedarik zincirindeki faaliyet iyileştirmesini desteklemek amacıyla, planlanmış ve fiili işyeri kullanımı arasındaki sapmaların raporlarını sağlar. İşletmenin planlanacak / maliyet hesaplaması yapılacak işyeri düzeyinden emin olmadığı durumlarda, ilk olarak basit bir yaklaşımın benimsenmesi önerilir. İşyeri, üretim alanının içindeki münferit makineleri değil tüm üretim alanını veya üretim hattını temsil edebilir. İşletme hazır olduğunda, ilerleyen tarihlerde daha karmaşık bir modele geçiş yapabilir.

Hiç yorum yok: