5 Temmuz 2011 Salı

Seri Üretim

Üretim prosesi aşağıdaki ölçütleri karşıladığında, Seri Üretim yaygın olarak kullanılır:


• Uzun bir süre boyunca aynı veya benzer ürünler üretilir.

• Üretilen ürünler, münferit olarak tanımlanan partilerde üretilmez. Bunun yerine, alt dönem başına belli bir hızda, belli bir süre boyunca toplam bir miktar üretilir.

• Üretilen ürünler, üretimdeki makine ve işyerlerinde daima aynı sırayı izler.

• Yönlendirmeler basit olup çok fazla farklılık göstermez.

Bu senaryo, bir işyeri içeren iş planı kullanarak 3 temel bileşenden yarı mamüller üreten oldukça basit bir REM (Seri Üretim) prosesini temel alır. Bu, bu senaryoda üretilen yarı mamullerin Kesikli Üretim senaryosunda mamüllerin üretilmesinde kullanılabildiği Kesikli Üretim senaryosuna (J64) kısmen entegre edilmiştir.

Bu belgede açıklanan seri üretim prosesine dahil edilmiş münferit alt prosesler aşağıda listelenmiştir:

• Malzeme İçin Standart Maliyet Hesaplaması Yaratma

• Malzeme Fiyatı İşaretleme ve Onaylama

• Yarı mamul için kaba plan yaratma

• Yarı mamul için planlı birincil ihtiyaçlar yaratma

• Yarı mamul için münferit çok düzeyli malzeme ihtiyaç planlaması (MİP) çalıştırması üretme

• Planlı Siparişleri Görüntüleme

• Ürün masraf alıcısı yaratma

• Seri Üretim Teyidini Gerçekleştirme

• Genel masraf payı hesaplaması çalıştırma

• Sapma Hesaplaması Çalıştırma

• Sapmaları kaydetmek için masraf yüklemesi çalıştırma

• Üretim masraf alıcısı raporu görüntüleme

Hiç yorum yok: