15 Nisan 2010 Perşembe

Olası Müşteri için Müşteri Siparişi İşlemesi

Müşteri hesabına bakmaksızın bir siparişi araştırmak için geçici müşteri ID'si olan bir müşteri kullanılır. Sipariş kaydedilebilir ancak geçerli bir müşteri seçilene kadar eksik olarak kalır.
Bu senaryoda, sipariş prosesinin başlangıcında mevcut olası müşteriye ilişkin müşteri ana verileri olmadan müşteri siparişi belgelerini işlersiniz.

Müşteri siparişini işleyen sorumlularınızın olası bir müşteri için siparişi incelemesi gerekiyorsa yapay bir müşteri kullanılır. Müşteri siparişi saklanabilir, ancak müşteri siparişine geçerli bir müşteri hesabı numarası girilene kadar eksik kalır. Bu işlev özellikle telefonla sipariş alan şirketler için faydalıdır.

Örneğin, olası müşteri arayıp bir katalog kalemine ilişkin fiyatlandırma ve bilgi talep eder. Sipariş işleyen, işlemin sonuna kadar hesap numarasına ihtiyaç duymadan tüm siparişi oluşturabilir. Ardından, satış çalışanınız müşteri ana verilerini yaratmak için gerekli olan verileri olası müşteriden isteyebilir ("Sayın Bay/Bayan, siparişiniz için teşekkürler. Siparişinizi yerine getirmemiz için bazı ek bilgilere ihtiyacımız var. Lütfen bana adınızı, adresinizi, vs. belirtin"). Müşterinin hesap numarası yaratıldıktan sonra müşteri siparişine tayin edilebilir ve yapay müşteri girişinin yerine kullanılabilir.

İş Akışı
Bu senaryo aşağıdaki adımlardan oluşur:
Bir müşteri siparişi varsayılan (yapay) müşteri numarası ile girilir
Malzeme numarası otomatik olarak belirlenir
Müşteri ana verileri yaratılır
Varsayılan (yapay) müşteri numarası geçerli müşteri numarası ile değiştirilir
Bir teslimat yaratılır
Mal çıkışı kaydedilir
Faturalama yaratılır

Ana Noktalar
Müşteri hesap numarası olmadan müşteri siparişi işlemesi
Malzeme belirlemesi ile müşteri siparişi girişi

Hiç yorum yok: