15 Nisan 2010 Perşembe

İadeler ve Şikayetler

Senaryo müşteri siparişi iade sürecini kapsar. Mallar geri iade edilir, kontrolün ardından stoğa geri kabul edilir veya hurdaya ayrılır. Alacak dekontu yaratılır ve müşteri hesabına işlenir.
Bu senaryoda müşteri siparişi iade işlemesi açıklanmaktadır.

Bu proses mallar için asıl faturaya referans ile iade müşteri siparişini başlatır. Bir RMA belgesi yazdırılır ve gelen mallara eklenerek müşteriye iletilir. Mallar geri sevk edilir, RMA'ya referanslı bir iade teslimatı yaratılır ve malzeme, iade stokuna alınır. İade stoku yeri MİP ile ilişkili olmayacak şekilde belirlenir. Mallar kontrol edilir ve stoka iade için seçilir veya ıskartaya çıkartılır. Faturalama çalıştırmasından bir alacak dekontu yaratılır ve müşteri hesabına kaydedilir.

İş Akışı
Bu senaryo aşağıdaki adımlardan oluşur:
Bir iade siparişi yaratılır
Bir iade teslimatı yaratılır
Mal çıkışı kaydedilir
Faturalama (alacak) yaratılır

Ana Noktalar
Sisteme entegre Müşteri İadeleri ve Şikayetleri işlemesi

Hiç yorum yok: