12 Ocak 2009 Pazartesi

Türk Telekom Kart Satış Portalı

Türkiye’nin telekomünikasyon devi Türk Telekom, SAP çözümlerini içeren projesiyle, şirketin finans yönetimi, satınalma yönetimi, stok yönetimi, proye yönetimi, insan kaynakları ve raporlama süreçlerini şeffaflaştırdı.
Istanbul - Aralık 03, 2008 - Projenin önemli yapılanmalarından biri de Telekom iş yerlerinde kullanılmak üzere tasarlanan Telefon Kartı Satış Portali uygulaması oldu. Yurt çapındaki 81 İl Telekom Müdürlüğü ve 110 Telekom Müdürlüğü gişelerden telefon kart satış sürecini tek noktadan yürütmeyi amaçlayan proje dahilinde portal kurulumu, portal dizayn çalışması geliştirilmesi gibi kalemler Siemens’in sorumluluğunda çözüm ortağı olarak Espro Danışmanlık tarafından uygulandı.
Kart Satış Portal uygulaması ile Türk Telekom işyerlerinde gerçek zamanlı satış yapabilme şansına sahip oldu. Satışlar SAP ERP sisteminde belirtilen koşullar ve fiyatlandırmalar ile Türk Telekom’un isteği üzerine nakit / konsinye / kredi kartı / vadeli olmak üzere tahsilat türleriyle portale yerleştirildi.
İl Telekom Müdürlükleri ve Telekom Müdürlükleri’nin bu uygulamalar üzerinden, kendi satışlarıyla ilgili finans ve satış bilgilerine erişimi ve analiz yapabilmeleri sağlandı. Her kullanıcının kendine özel tanımlanan yetkilendirme profillerine göre verilere ulaşımı sağlandı. Portal, Türk Telekom’un SAP ERP sistemiyle entegre çalışacak şekilde oluşturuldu.
Türk Telekom gişeleri portal sayesinde sadece satış bilgilerini değil son derece hızlı bir sekilde stok bilgilerini de takip edebilir oldu. SAP Netweaver teknolojisi kullanılarak hayata geçirilen portalin bu özelliği sayesinde gişeler veya müdürlükler arasında oluşabilecek satış kayıplarının doğru zaman ve yerde ürün kaydırmaları yapılarak engellenmesi mümkün kılındı. Bunun yanısıra Türk Telekom’un Portal Projesi sayesinde satış sonrası fatura ve irsaliye basılabilir hale getirilerek maliyetlerin düşürülmesi, operasyon verimliliğinin ve hızının artması sağlandı.

Hiç yorum yok: