9 Ağustos 2011 Salı

Defter-i Kebir

Defteri kebir muhasebesinin temel görevi, harici muhasebe ve hesaplara ilişkin kapsamlı bir görüntüsünü sunmaktır. Tüm ticari işlemlerin (dahili muhasebedeki hesaplaşmaların yanı sıra birincil kayıtlar) şirketin diğer tüm operasyonel alanlarıyla tam olarak entegre olmuş bir yazılım sisteminde kaydedilmesi, muhasebe verilerinin her zaman tam ve doğru olmasını sağlar.


SAP FI Defteri Kebir Muhasebesi aşağıdaki özelliklere sahiptir:

• Serbest düzey seçimi: şirketler topluluğu veya şirket

• Tüm yardımcı defter kalemlerinin uygun Defteri Kebir Muhasebesi hesaplarında otomatik ve eşzamanlı kaydı (mutabakat hesapları)

• Defteri Kebir Muhasebesi ve maliyet muhasebesi alanlarının eşzamanlı güncellenmesi

• Hesap görüntüleri, farklı mali tablo versiyonlarına sahip ve ek analizler içeren mali tablolar biçimindeki güncel muhasebe verilerinin gerçek zamanlı değerlendirilmesi ve raporlanması.

Defteri Kebir Muhasebesi, esas olarak, tüm ticari işlemlerin eksiksiz bir kaydı olarak görev yapar. Hesapların oluşturulması için merkezi, güncel bir referanstır. Fiili münferit işlemler, asıl belgelerin, münferit kalemlerin ve işlem rakamlarının çeşitli düzeylerde görüntülenmesi yoluyla her zaman gerçek zamanlı işlemede kontrol edilebilir, örneğin:

• Hesap bilgisi

• Yevmiyeler

• Toplamlar/işlem rakamları

• Bilanço/kâr ve zarar değerlemeleri

Peşinat Talebi

Peşinat talepleri, bilançoyu etkilemeyen işaretli kalemlerdir. Bu işaretli kalemler, ödeme programını kullanarak peşinatları satıcınıza otomatik olarak kaydetmek üzere sistemi etkinleştirmek için gereklidir.

Satıcılar Muhasebesi

Bu senaryo, satıcılara ilişkin muhasebe verilerinin Satıcılar Muhasebesine kaydedilmesiyle ilgilidir. Buradan, veriler satıcıya göre sıralanır ve satınalma sistemi gibi diğer alanlarda kullanılabilir duruma getirilir. Verileri Satıcılar Muhasebesine kaydettiğinizde, sistem bir belge yaratır ve girilen verileri defteri kebire aktarır. Daha sonra ana hesaplar ve satıcı hesapları, satıcı ödeme aktiviteleriyle ilgili işleme (borç, peşinat, alacak dekontu vb.) göre güncellenir. Tüm ticari işlemler hesap araçlarına kaydedilir, bu araçlar tarafından yönetilir ve bu satıcı için ana veriler yaratılır.


Satıcılar Muhasebesi Faaliyet Prosesi aşağıdaki aktivitelere odaklanır:

• Peşinat talebi

• Ödeme programını kullanarak peşinatları kaydedin

• Satıcı faturasını kaydedin

• Peşinat mahsuplaştırması

• Satıcı alacak dekontunu girin

• Bloke edilen faturaları gözden geçirin ve onaylayın

• Ödenecek faturaları seçin

• Ödeme için faturaları gerektiği gibi gözden geçirin ve bloke edin

• Ödeme programını kullanarak ödemeyi kaydedin

Payment Media Workbench Kullanarak Ödeme Yaratma (Alternatif 1)

Klasik Ödeme Ortamı Programını Kullanarak Ödeme Ortamı Yaratma (Alternatif 2)

• Manüel ödeme

• Manüel hesap özeti işleme

• Kaydedilen belgeleri görüntüleme