27 Temmuz 2011 Çarşamba

MUSTAFA NEVZAT İLAÇ, İŞ ZEKASI PROJESİNE NAVİS İLE BAŞLADI

İstanbul - Haziran 01, 2011 - İlaç sektörünün köklü ve öncü firmalarından Mustafa Nevzat İlaç Sanayi A.Ş., İş zekası projesini Navis Danışmanlık işbirliği ile yürütmeye başladı. Proje ile bir ilke imza atılarak SAP Netweaver 7.3 BW ve SAP BusinessObjects BI 4.0 platformları Türkiye’de ilk defa kullanılacaktır.




2 sene önce SAP ECC Kurumsal Kaynak Planlama projesiyle tüm iş süreçlerini bütünleşik tek bir sistem üzerinden yönetmeye başlayan Mustafa Nevzat İlaç Sanayi A.Ş.'de, finans, maliyet, satınalma, stok, üretim, satış ve insan kaynakları modüllerinden alınmak istenilen raporların SAP BusinessObjects raporlama çözümleri kullanılarak temin edilmesi amaçlanmıştır. Mustafa Nevzat İlaç Sanayi A.Ş. ilgili departmanlarından en yetkin elemanları ile projeye tam katılım sağlarken, Navis danışmanları da 10 yılı aşkın SAP deneyimlerini bu projeye dahil etmektedir.

Beş aylık bir sürede tamamlanması öngörülen proje ile Mustafa Nevzat çalışanları SAP BusinessObjects BI 4.0 raporlama ve analitik görselleme araçlarını kullanarak operasyonel raporlarının yanı sıra ihtiyaç duydukları tüm analiz ve yönetim raporlarını yetkiler dahilinde tek bir portalden sağlayabilecek ve yönetim panoları ile karar desteği oluştururken operasyonel olarak hızlı aksiyon alabilecek. Proje kapsamında hazırlanacak semantik veri sağlayıcı yapılarını kullanılarak son kullanıcılar kendi raporlarını ve analizlerini rahatlıkla yapabilecek ve anında veriye ulaşabilecekler.

LİKİT’İN KİMYASI SAP İLE DEĞİŞİYOR

Deterjan, kağıt, gıda ve inşaat sektörlerine; dökme ve ambalajlı kimyasallar alanında bütünleşik çözüm sunan Likit Kimya, Navigator danışmanlığında SAP projesini başlattı. Tüm faaliyetlerin tek bir ERP platformunda yürütmek, süreçlerde standardizasyonu sağlamak ve verimliliği artırmak hedefiyle hayata geçirilecek proje Likit Kimya’nın kurumsal vizyonunu destekleyecek.


İstanbul - Haziran 01, 2011 - Likit Kimya’da gerçekleştirilcek projede satış ve dağıtım, malzeme yönetimi, satınalma ve stok yönetimi, üretim planlama, kalite yönetimi, bakım onarım ve tüm finansal süreçlerin entegre olarak çalışabilceği bir ERP ortamını oluşturulacak.

Proje kapsamında ayrıca Likit iş gereksinimlerine özel olarak tedarikçi değerlendirme raporu, telimat performans raporu, müşteri ziyaret raporu gibi çıktıların alınabilmesi sağlanacak.

Siparişten teslimata kadar müşterilerine en kaliteli hizmeti sunmak vizyonuyla faliyetlerini sürdüren Likit Kimya, iş süreçlerini daha az maliyet, daha yüksek kalite, verimlilik ve müşteri memnuniyeti ile yönetebileceği bir hedef yapıyı hayata geçirmiş olacak.

İHLAS HOLDİNG, SAP ERP VE CRM PROJELERİNE BTC’NİN DANIŞMANLIĞINDA BAŞLIYOR

İstanbul - Haziran 01, 2011 - SAP ERP ve CRM uygulamaları, ilk etapta İhlas Holding bünyesinde yer alan İhlas Gazetecilik’te, satış, üretim, matbaa, lojistik ve finans süreçlerini daha etkin yönetebilmek için uygulamaya alınacaktır.




İhlas Gazetecilik, Türkiye Gazetesi ile tecrübeli yönetim anlayışı, istikrarlı yayın çizgisi, marka bilinirliği ve kuvvetli okuyucu tabanı ile rekabet gücü yüksek bir yayın organı olarak medya sektöründe yer almaktadır. İhlas Gazetecilik, eş zamanlı başlayacak SAP ERP ve SAP CRM projeleri kapsamında Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Mali İşler (FI), Maliyet Muhasebesi ve Kontrol (CO), Malzeme Yönetimi (MM), Üretim Planlama (PP), Satış Dağıtım (SD), Bakım Onarım (PM), Kalite Yönetimi (QM) ve İnsan Kaynakları (HR) modüllerini BTC ile uygulamaya alacaktır. Ayrıca haber otomasyon sistemi ile entegre üretilen içerik miktarları, telif hakları yönetimi, İnsan Kaynakları performans değerlendirmesi ile diğer yayıncılık süreçlerinin de yapılması planlanmaktadır.



İhlas Gazetecilik içerisinde, SAP ERP ve CRM projeleri ile iş süreçlerinde merkezi kontrol ve ölçülebilirlik sağlayarak verimliliğin arttırılması ve reklam, baskı gibi basın sektörüne özgü süreçleri, SAP ile tam bir entegrasyon içinde gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.



İhlas Gazetecilik’te hayata geçirilecek proje sonucunda, Satış&Pazarlama, Maliyetlendirme ve Fiyatlandırma Süreci, Rakip Analizleri ve Matbaa Operasyonu aynı sistem içerisinde entegre edilerek verimli ve ölçülebilir bir çalışma ortamına sahip olması sağlanacaktır. Projenin oldukça yoğun bir takvimle yılsonunda devreye alınması hedeflenmiştir.

DETAYSOFT DANIŞMANLIĞINDA EVYAP SAP BPC PROJESİ

İstanbul - Haziran 01, 2011 - EVYAP SAP BPC (Business Planning & Consolidation) projesinin temel amacı Evyap SAP ERP yapısına entegre bir bütçe sistemi altyapısı oluşturmaktı. Evyap’ın yeniliklere açık ve teknolojileri yakından takip eden yaklaşımı sayesinde SAP BPC projesi Türkiye’de canlı kullanıma alınan ilk uygulamalardan birisi olmuştur.




Detaysoft danışmanlığında tamamlanan proje süresince, Evyap operasyonel sistemlerinden alınan veriler ile ekonomik varsayımlar gözönüne alınarak satış, üretim, gider, yatırım, personel, kredi ve finansman, mali tablolar, karlılık planlaması bütçelemeleri mevcut ERP yapısına uygun olarak kurgulanmıştır. Esnek ve simüle edilebilir bütçelerle, farklı senaryolar kurgulanarak, kurumsal performans yönetimi ve karar alma süreçlerine katkı sağlanmaktadır.



Proje EVYAP Maliyet Muhasebesi, Bütçe Kontrol ve Bilgi Sistemleri ve Süreç Yönetimi Departmanları yönetimi ve işbirliğinde yürütülmüş olup, Evyap Maliyetlendirme Müdürü ve aynı zamanda proje süresince Evyap tarafında proje yönetimi görevini üstlenen Özgür Akgül proje ile ilgili “SAP ERP sistemine entegre bir bütçe çözümü kullanılmasından ve projenin başarıya ulaşmasından çok mutluyuz” yorumunda bulunurken, Evyap Bilgi Sistemleri ve Süreç Yönetimi Müdürü Fulya Bıçak Muştu “SAP BPC projesinin başarılı bir şekilde, zamanında ve beklenen kalitede tamamlanmasında Evyap anahtar kullanıcıları ve konusunda tecrübeli Detaysoft danışmanlarının katkısı büyük olmuştur” şeklinde görüş belirtmektedir.

Evyap, dünyanın önde gelen sabun ve kişisel bakım ürünleri üreticilerinden biridir. Türkiye sabun ve kişisel bakım ürünleri ihracatının önemli bir kısmını gerçekleştiren Evyap, ilk 100 Türk sanayi şirketi arasında yer almakta, 2500’ü aşan çalışanı ile gün geçtikçe büyümektedir. Evyap'ın Türkiye'deki tesislerinin yanı sıra 2002 yılında Mısır'da faaliyete geçen üretim tesisi bulunmaktadır. Duru, Arko, Activex, Evy Baby, Evy Lady, Aromel, Gibbs ve Fax gibi önemli markaların da aralarında bulunduğu geniş bir ürün yelpazesine sahiptir.

TÜRKİYE’NİN EN BEĞENİLEN ŞİRKETLERİ SAP KULLANIYOR

Türkiye’nin en beğenilen şirketlerinin %85’i ve 20 farklı sektörün en beğenilen şirketleri dünyanın lider kurumsal uygulama yazılımları sağlayıcısı SAP’yi tercih ediyor. Capital Dergisi’nin her yıl gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması’nın* sonuçları, SAP’nin hem sektörel listelerde hem genel listede liderlerin tercihi olduğunu gösterdi.






İstanbul - Haziran 01, 2011 - GFK Türkiye araştırma şirketi ile Capital Dergisi’nin bu yıl 11’incisini gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması’nın sonuçları, SAP’nin hem sektörel listelerde hem genel listede liderlerin tercihi olduğunu gösterdi. Türkiye’de alanında büyük bir öneme sahip olan araştırmayla bilgi, teknoloji yatırımları ve yenilikçilik anlamında Türkiye’nin öncü şirketleri belirleniyor. Araştırma sonucunda belirlenen Türkiye’nin en beğenilen şirketleri listesinde yer alan 25 şirketin 20’si iş süreçlerini yönetmekte ve analiz etmekte SAP’i tercih ediyor.



SAP şirketlerin iş süreçlerini mükemmelleştirerek liderliğe yükselmelerinde önemli bir rol üstleniyor!



Hangi sektörden olursa olsun müşterilerinin iş süreçlerini anlayarak onlara en esnek çözümleri sunma yönündeki kararlılığı, SAP’nin iş dünyasının gözde şirketleri tarafından tercih edilmesine neden oluyor. Zira müşterilerine seçim hakkı tanıyarak onlara platform bağımsız çözümler sunan SAP, böylece müşterilerinin şirkete ve sektöre özel çözümlere sahip olmasına imkan tanıyor. SAP, uçtan uca sunduğu çözümleriyle kurumsal güvenlikten sürdürülebilirlik uygulamalarına, ürün izlenebilirliğinden çalışanların performanslarını artırmak için izlenen IK süreçlerine, kurumların ürün ve hizmet kalitelerini artırmalarına yardımcı oluyor. Şirketlerin iş süreçlerini mükemmelleştiren SAP, müşterilerinin doğru ürünü doğru zamanda doğru kanal ile tüketiciye ulaştırmalarına imkan tanırken, müşteri ve tedarikçiler ile ilişkilerini de yöneterek pazarda eşsiz bir konuma ulaşmalarını mümkün kılıyor. Böylece SAP çözümleri, kurumların bulundukları sektörde liderliğe yükselmelerinde önemli bir rol üstleniyor.

Bugün Türkiye’de neredeyse her evde SAP sistemleri üzerinde üretilen 10 tane ürün bulunuyor. Bunun ötesinde enerji, perakende, inşaat, gıda ve lojistik gibi SAP’nin Türkiye’de lider olduğu sektörlerin en beğenilen şirketleri, Arçelik, Efes Pilsen, İstikbal, Sütaş, Migros, Eczacıbaşı Vitra, Novartis gibi 20 farklı sektörün en beğenilen şirketleri, kurumsal yazılım çözümlerinde SAP’yi tercih ediyor.

SAP, SİGORTA DÜNYASININ LİDERLERİNİ BULUŞTURDU

Dünyanın en büyük 20 sigorta şirketinin 19’unda ve dünya çapında 700’ün üzerinde sigorta şirketinde var olarak benzersiz bir tecrübeye sahip olan SAP, 24 Haziran Cuma günü gerçekleştirdiği zirveyle sigorta sektöründeki global tecrübesini Türkiye’ye taşıma yönünde önemli bir adım attı. Türk sigortacılık sektörünün üst düzey yöneticilerini özel bir zirveyle bir araya getiren SAP, sigortacılık alanındaki global tecrübelerini aktararak yeni Türk Ticaret Kanunu’na yönelik gerçekleştirilen yerelleştirme çalışmalarını da Türk sigortacılık dünyasının liderleriyle paylaştı.






Istanbul - Temmuz 01, 2011 - Dünyanın lider Kurumsal Uygulama Yazılımları sağlayıcısı SAP, 24 Haziran 2011 Cuma günü düzenlediği özel bir etkinlikle Türk sigortacılık dünyasının üst düzey yöneticilerini bir araya getirdi. SAP Türkiye Genel Müdürü Cem Yeker’in açılışını yaptığı etkinlikte SAP Sigortacılık Global Direktörü Marc Kamphaussen de yaptığı sunumla SAP’nin sigorta sektörüne bakışını ve çözüm yaklaşımını sundu. Dünyanın en büyük 20 sigorta şirketinin 19’unda ve dünya çapında 700’ün üzerinde sigorta şirketinde var olarak benzersiz bir tecrübeye sahip olan SAP, toplantıda Türk sigortacılık dünyasının liderlerine, dünya çapında gerçekleştirilen yeni uygulamalar ve teknolojiler hakkında bilgi verdi; yeni Türk Ticaret Kanunu’na yönelik Türkiye’de gerçekleştirilen yerelleştirme çalışmalarını anlattı.



“Türk sigortacılık pazarını büyüteceğiz”

Zirvede bir konuşma yapan SAP Türkiye Genel Müdürü Cem Yeker, sigorta sektöründe benzer aşamalardan geçerek olgunlaşan Avrupa ve ABD gibi pazarlarda elde ettikleri tecrübeleri Türkiye’ye taşıdıklarını belirterek şunları söyledi: “Sigorta sektörünü ciddiye alıyoruz, yatırım yapıyoruz. Kendi organizasyonumuzda yaptığımız yatırımlar ile global sigorta tecrübesini birleştirip Türkiye’ye transfer ediyoruz ve Türkiye mevzuatına uyum konularında çalışıyoruz. Bu noktada yalnızca sunduğumuz çözümlere değil, sektörün yüz yüze olduğu sorunlara da odaklandığımızı belirtmek isterim. SAP olarak sektörün gelişmesi bizim için çok önemli. Bu sebeple yalnızca sigorta şirketleri ile değil, regülasyonları düzenleyen kurumlarla da çalışarak sektörün gereksinimlerini ve önceliklerini analiz ediyoruz. Sektör tecrübemiz ile reasüranstan hasar optimizasyonuna, finanstan pazarlamaya, risk yönetiminden bütçe planlamaya, tahsilat ve ödemelerden müşteri/acente ilişkileri yönetimine varan geniş bir yelpazede çözüm sunuyoruz.”



Zirvede SAP’nin global tecrübesi ile sigorta sektörüne bakışını ve çözüm yaklaşımını sunarak konuyu Hasar Yönetimi ve Finansal Varlık yönetimi başlıkları altında inceleyen SAP Sigortacılık Global Direktörü Marc Kamphaussen ise Türk sigorta dünyasına yönelik çalışmalarıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Süreçlere odaklanan bir şirket olarak, bugün iş birimlerinin gereksinimleri ile örtüşen onlarca özelleştirilmiş çözüm sunuyoruz. Dünya çapındaki tecrübelerimizi ileri teknoloji ile biraraya getirerek sigortacılıkta yenilikçi yaklaşımlar ortaya koyuyoruz. SAP olarak Türkiye’de hizmet veren lokal çözüm sağlayıcılar ile işbirliği yaparak ve global bilgi ve tecrübemizi onlarla paylaşarak Türk sigorta ekosistemine de katkıda bulunuyoruz. Böylece yerel gereksinimlere hızlı adapte olarak ve entegrasyon sürecini kısaltarak müşterilerimize değer katıyoruz.”



Sigorta şirketleri SAP ile 4 milyon pound tasarruf ediyor

SAP’nin sektördeki global liderliğini yaptığı Ar-Ge çalışmalarına borçlu olduğunu söyleyen Marc Kamphaussen toplantıda yaptığı sunumda önemli rakamları da paylaştı: “SAP olarak bugüne dek Ar-Ge’ye 1,7 milyar euro yatırım yaptık. Dahası dünya çapındaki 53.513 çalışanımızın 15.000’den fazlası Ar-Ge alanındaki çalışanlarımızdan oluşuyor. Bu da bize sigortacılık dahil, her sektörde sektörünün en iyi çözümlere sahip olma şansı veriyor. Örneğin, sigortacılık ürün yelpazemizin en önemli parçalarından biri olan SAP Hasar Yönetimi Çözümü ile şirketler operasyonel giderlerinden aylık 4 milyon pound tasarruf ediyor ve daha ilk aşamada 6 ay içinde yatırımın geri dönüşünü almaya başlıyorlar. SAP Hasar Yönetimi Çözümü, kurumların BT maliyetlerini %20 ila %30 arasında azaltarak 10 yıl içinde 13,9 milyon pound tasarruf etmesini de sağlamış bulunuyor. Elde edilen bu somut sonuçlar SAP’nin neden sigortacılık sektöründe lider olabildiğini özetliyor.”



Sigorta dünyasının tercihi A’dan Z’ye SAP çözümleri

SAP, sigorta sektörüne temel sigorta çözümlerinden arka ofis uygulamalarına, teknoloji platformlarından iş zekası ve CRM uygulamalarına kadar çok geniş bir yelpazede uçtan uca çözümler sunuyor. En iyi iş süreci uygulamalarının öncüsü ve geliştiricisi olan SAP, sektörel çözümleri arasında stratejik öneme sahip sigorta sektörüne özgü süreçlerini geliştirmeye devam ediyor ve ekosisteminde 25’ten fazla iş ortağıyla sigorta sektörüne her anlamda esneklik ve uzmanlık sağlıyor.



SAP, bugün aralarında Aegon, Achmea, Allianz, Aviva, AXA, Capita, Ergo, Mapfre, Groupama, ING, MunichRE, SwissRE, Standard Life, Zurich gibi global şirketlerin de bulunduğu kurumlara sigorta çözümleri sunan dünyanın lider kurumsal yazılım sağlayıcısı olarak öne çıkıyor. SAP çözümleri global şirketlerin Türkiye’deki ofisleri tarafından da kullanılıyor.



SAP sigorta kurumlarına, ana sigortacılık alanında Hasar Yönetimi, Poliçe Yönetimi, Reasürans, Teşvik ve Komisyon Yönetimi, Tahsilat ve Ödeme, Finansal Varlık Yönetimi, Solvency gibi çözümlerin yanı sıra, insan kaynakları ya da satın alma gibi kurumsallaşma ve uyum sürecinde onlara destek olacak çözümler de sunmaktadır.



SAP’nin kurumsal yazılımlar alanındaki en son yeniliklerini www.sap.com/turkey adresinden öğrenebilirsiniz. SAP Sigortacılık Global Direktörü Marc Kamphaussen’in zirvede yaptığı sunumu buradaki bağlantıdan indirerek SAP sigortacılık uygulamaları hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

D-SMART, ‘ÜÇLÜ OYUNDA’ SUNDUĞU HİZMETLERİ SAP CRM PLATFORMUNA TAŞIYOR

Dünyanın lider “Kurumsal Uygulama Yazılımları” sağlayıcısı SAP’nin CRM Telekomünikasyon uygulamasını tercih eden D-Smart; pazarlama, satış ve satış sonrası iş süreçlerini birleştirerek, pazarlama faaliyetlerini tüm kanallardan daha etkin olarak sürdürecek. D-Smart projenin tamamlanmasının ardından dijital yayın platformu, internet ve telefon hizmetlerini “Üçlü Oyunda” bir arada sunan öncü şirket olarak bu alanlarda ortak pazarlama kampanyaları için büyük esnekliğe sahip olacak. SAP CRM Telekomünikasyon çözümü, D-Smart bünyesindeki tüm departmanlar tarafından kullanıyor olacak.


Istanbul - Temmuz 01, 2011 - “Üçlü Oyun” kapsamında sunduğu dijital yayın platformu, internet ve telefon hizmetlerine ilişkin tüm abonelik süreçlerini tek platformda ve çoklu kanal desteğiyle güçlendirmek amacıyla yola çıkan D-Smart, SAP CRM Telekomünikasyon çözümünü tercih etti. SAP CRM Telekomünikasyon çözümü ile pazarlama, satış ve satış sonrası iş süreçlerini birleştirecek olan D-Smart, böylece pazarlama faaliyetlerini sosyal medya ve mobil uygulamalar da dahil olmak üzere tüm kanallardan daha etkin olarak sürdürecek. SAP CRM Telekomünikasyon çözümü, D-Smart ‘ın dijital yayınlar, internet ve telefon olmak üzere tüm faaliyet alanlarında ortak pazarlama kampanyaları düzenlemesini kolaylaştıracak. D-Smart, böylece bir taraftan pazardaki etkinliklerini önemli oranda artırırken diğer taraftan da karmaşık süreçlerini tek sistemde yöneterek kurum içi iş verimliliğinde artış sağlanacak.



Proje, SAP CRM konusundaki tecrübesi ve endüstriyel çözümlere yönelik gerçekleştirdiği projeler ile adından söz ettiren Elsys grup şirketi Lineris Danışmanlık desteğiyle gerçekleştirilecek. İki faz halinde planlanan ve son derece zengin bir kapsama sahip olan projenin 1 yıl gibi kısa bir zamanda tamamlanması hedefleniyor. Proje tamamlandığında tüm D-Smart çalışanları SAP CRM Telekomünikasyon çözümünü kullanıyor olacak.



İki kurumun iş süreçleri tek bir platformdan yönetilecek

D-Smart Bilgi Teknolojileri Direktörü Ertan Kocaeli, D-Smart’ın üçlü oyunda dijital yayın platformu, internet ve telefon hizmetlerini birleştirerek Türkiye’ye telekomünikasyon ile yayıncılık sektöründe öncülük ettiğini, şimdi de iç süreçlerini tek merkezde toplayarak kurumsal performansını artıracağını söyledi. Kocaeli sözlerine şöyle devam etti: “Hizmet kalitemizle performansımızı geliştirip müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla iç süreçlerimizi tek sistemde konsolide ediyoruz. SAP projesi kapsamında pazarlama (pazarlama ve kampanya yönetimi, segmentasyon, ürün tasarımı), satış (sipariş ve sözleşme yönetimi, tamamlama süreçleri) ve satış sonrası süreçler (kurulum, şikayet ve servis hizmetleri), bayilik yönetimi, etkileşim merkezi, yüz yüze iletişim ve internet kanalları üzerinde tek merkezden yönetilecek. Operasyonel süreçlerimizde entegrasyonu tamamlamamız iş süreçlerimizi optimize edip kurum içi iletişimi güçlendirerek bize inanılmaz bir esneklik kazandıracak.”

AYDINLI GRUP’UN TEKNOLOJİSİNİ ELSYS DOKUYACAK

Türkiye hazır giyim sektörünün öncü kuruluşlarından Aydınlı Grup, Elsys danışmanlığında başlattığı SAP Mağazacılık ve Kurumsal Kaynak Planlama projeleriyle tüm süreçlerini tek çatıdan yönetecek.






Istanbul - Temmuz 01, 2011 - Ortadoğu’dan Balkanlar’a uzanan geniş bir coğrafyada üretim ve satışını gerçekleştirdiği dünyaca ünlü moda markaları Pierre Cardin, Cacharel ve U.S. Polo Assn.’i Türk tasarım ve üretiminin üstün özellikleriyle buluşturan Aydınlı Grup, Elsys danışmanlığında SAP Mağazacılık ve Kurumsal Kaynak Planlama sistemlerine geçiyor.

Türkiye’de 180 ve yurtdışında 76 olmak üzere toplam 256 mağazasında milyonlarca tüketiciye şıklığı, kaliteyi ve günün moda tasarımlarını bir arada sunan Aydınlı Grup, SAP ERP projesiyle, bölümlerin kullandığı programların entegre olmasını sağlayacak, raporlamalarda zaman ve işgücü kaybını önleyecek, veri tutarsızlıklarını giderecek, departmanlararası bilgi akışını standart hale getirecek, kurumsal bilgi birikimini merkezi veritabanında birleştirecek, kontrollü yetkilendirmeyle bilgiyi koruyacak, maliyetlerini ürün bazında hesaplayacak, iş hacmi ve müşteri potansiyelindeki büyümeyle gelişen ihracat pazarlarında müşteri beklentilerini karşılayabilecek.



Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan, proje hakkında şunları söyledi: “Kurumumuz genelinde entegre ve tutarlı bir yazılım altyapısı kurarak tüm girdi ve çıktıların birbiriyle uyumlu olmasını hedefliyoruz. Önemli bir dönüm noktası olarak gördüğümüz SAP ERP projesi için dünya çapında büyük şirketlerin kullandığı SAP yazılımını ve uluslararası başarılarıyla kendini kanıtlamış Elsys uzmanlığını tercih ettik. Amacımız, Aydınlı Grup’ta tekstil, konfeksiyon ve mağazacılık sektörü açısından referans bir projeye imza atmak.”



Elsys Genel Müdürü Savaş Komban ise projenin hedeflerini şöyle özetledi: “Her tür sürecin standart hale getirileceği, tüm verilerin güvenliğinin sağlanacağı, bütün çıktıların tek kaynaktan elde edileceği ve şirket içindeki yetki ve prosedürlerin tanımlanıp disiplin altına alınacağı Aydınlı ERP ve Mağazacılık projeleri için Elsys’in sektörel uzmanlığı ve SAP’nin başarısı kanıtlanmış proje uygulama metodolojileri kullanılacak.”



Proje kapsamında Mali İşler, Tedarik ve Lojistik Yürütme, Üretim Planlama ve Kontrol, Satış ve Dağıtım, Mağazacılık, Maliyet Muhasebesi, Kalite Yönetimi ve Bakım Yönetimi modülleri uygulanacak.



İK’dan ERP’ye

Aydınlı Grup, Elsys çözüm ortaklığıyla SAP kurumsal yazılım çözümlerine öncelikle SAP İK projesini başarıyla canlı kullanıma alarak geçmişti. 2 bin 500 personeline ait İK (İnsan Kaynakları) veri ve süreçlerinin tek bir yerden takip edilmesini sağlayan projeyle, personel ana verisinden işe alıma kadar tüm süreçler entegre edilmişti.



Aydınlı Grup hakkında

1965 yılında “Aydınlı Yerli Mallar” adıyla İstanbul Fatih'te ilk mağazasını açan ve 1989 yılında Aydınlı Hazır Giyim’in kurulmasıyla büyümesini sürdüren Aydınlı Grup, 1993 yılında Pierre Cardin, 1995 yılında Cacharel ve 1997 yılında U.S. Polo Assn. markalarının lisans haklarını aldı. Aydınlı Grup, bugün Türkiye’de 180 ve yurtdışında 76 mağaza olmak üzere toplam 256 mağazası ile hazır giyim sektörünün önde gelen firmalarından biri.



Aydınlı Grup, 2.500 çalışanıyla hazır giyimde elde ettiği bu başarı ve deneyimi 2008 yılında inşaat sektörüne de taşıdı ve Aydınlı İnşaat Turizm San. ve A.Ş.'yi kurarak, Türkiye'nin güneş enerjisinden elektrik üreten ilk konut projesi Solarkent'i hayata geçirdi.



2010 yılını 318 milyon TL ciroyla kapatan Aydınlı Grup, İstanbul Sanayi Odası'nın “Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” listesinde 2010 yılında bir önceki yıla göre 83 sıra birden yükselerek 299. sıraya yerleşti.

UNİTEAM GAZİANTEP’TEKİ İLK PROJESİNİ KÖKSAN İÇİN HAYATA GEÇİRİYOR!

Istanbul - Temmuz 01, 2011 - Uniteam, Türkiye’nin sanayideki yükselen şehri Gaziantep’teki ilk projesi olan Köksan projesine 15 Haziran’da kick-off toplantısını yaparak başladı. Kapsamı çok geniş tutulan projede ERP’nin yanı sıra Business Objects, BI Raporlama ve CRM uygulamaları da hayata geçirilecek.

1997 yılında pet kavanoz ve pet şişe üretimine başlayan KÖKSAN, 2004 yılında pet preform üretimiyle pet ambalaj sektöründe yatırımlarını artırmış, her geçen gün başarılarını katlayarak geliştirmiştir.

Gaziantep’te bulunan 2 üretim tesisiyle KÖKSAN, 55.000 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 145.000 metrekare alanda faaliyetlerini sürdürmektedir. Su, gazlı içecek, bitkisel sıvı yağ, meyve suyu sektörlerine yönelik preform üretimi, bitkisel yağ, gazlı içecek, sirke, şalgam, limon suyu, konsantre meyve suyu üreticilerine yönelik şişe üretimi, bitkisel sıvı yağ, turşu, salça, şekerleme üreticilerine yönelik ise pet kavanozlar ve bazı ürünlerin kapaklarına yönelik olarak üretimler gerçekleştiren KÖKSAN, bu faaliyetlerin tamamını uluslararası akreditasyona sahip ISO 9001 ve ISO 22000 normlarına uygun olarak gerçekleştirmektedir.



KÖKSAN bünyesinde, Genel Muhasebe, Duran Varlık Muhasebesi, Hazine Yönetimi, Masraf Merkezi Muhasebesi, Ürün Maliyetlendirme, Karlılık Analizi, Satış, Üretim, Kalite, İnsan Kaynakları süreçlerinin yanı sıra Business Objects BI Raporlama ve CRM uygulamalarının Aralık 2012 itibari hayata geçirilmesi planlanmıştır.



www.koksan.com

26 Temmuz 2011 Salı

THY SAP PROJESİ SON DURUMU

Istanbul - Temmuz 01, 2011 - THY, SAP Projesi ile operasyonel verimliğini artırmayı ve bütünleşmiş bir sistem kullanmanın avantajlarına sahip olmanın yanısıra SAP standartlarının kullanımıyla süreçlerinde iyileşme sağlamayı hedeflemektedir.




SAP, “Avrupa’nın en iyi Havayolu“ seçilen THY için uluslararası proje yöneticileri ve sponsorları seferber etmiştir. Güney Afrika, Hindistan, Almanya, İtalya ve diğer bölgelerden projeye katılan, aralarında uluslararası proje ve havayolu tecrübesine sahip uzmanların da bulunduğu bir ekiple küresel çapta bir proje sürdürülmektedir.



Kavramsal tasarım aşamasının Kasım başında bitirilmesinin ardından Finansallar ve Lojistik ana süreçlerini içeren ilk canlıya geçiş Temmuz 2012’de, İnsan Kaynakları temel süreçlerinin yanısıra hat karlılığı ve operasyonel satınalmayı içeren ikinci canlıya geçiş ise Ocak 2013’te gerçekleşecektir. 2013 yılının Temmuz ayında network karlılığı, uzun dönemli planlama, e-işe alma ve performans yönetiminin canlı kullanıma alınmasıyla da proje döngüsü tamamlanacaktır.



Proje, THY ihtiyaçlarına cevap veren tasarım ve uygulamayı sağlacak THY uzmanları ve SAP danışmanlarından oluşan güçlü bir proje yönetimi ofisiyle desteklenmektedir. Proje yönetim ofisinde çalışan SAP ve THY uzmanları, projenin zamanında ve beklentiler doğrultusunda teslim edilmesini sağlacak şekilde projeyi yürütmektedir.

ICF AİRPORTS, SAP ERP PROJESİ’NE ÇÖZÜMEVİ DANIŞMANLIK TECRÜBESİ İLE BAŞLIYOR...

Istanbul - Temmuz 01, 2011 - Nisan 2007’de Fraport - IC İçtaş Holding konsorsiyumu, toplam 2,37 milyar Avro’yu bulan imtiyaz ödemesiyle, Antalya’daki üç havalimanı terminalinin işletilmesine ilişkin ihaleyi kazanarak, Türkiye’deki tüm rekorları kırmıştır.




Uluslararası havaalanı işletmeciliğinde bir lider olan Fraport AG, 80 yılı aşkın bir süredir Frankfurt Havalimanı’nı başarıyla işletiyor ve havalimanı yönetimi, trafik ve terminal yönetimi, havalimanı perakende satışları, yer hizmetleri, intermodal taşımacılık, bağlantı merkezi (hub) yönetimi, çevre yönetimi, bilgi işlem hizmetleri ve gayrimenkul pazarlama alanlarındaki yenilikçi yaklaşımıyla tanınıyor. Fraport, deneyimini, dünyanın pek çok yerinde bulunan havaalanlarına, yatırımlar, ortak girişimler ve işletme sözleşmeleri yoluyla ve aynı kalite, müşteri odağı ve kurumsal sorumluluk anlayışıyla taşıyor. Bugün Fraport, yaklaşık 60 global lokasyonun işletmeciliğini yürütüyor ve yerel ekonomilerin büyümesine önemli katkıda bulunmaktadır.



1969 yılında İbrahim Çeçen tarafından kurulan IC Yatırım Holding farklı sektörlerde faaliyet gösteren iş birimlerine sahiptir. Yurtiçi ve yurtdışında birçok uluslararası projeye imza atmaktadır.



Dış Hatlar Terminali 1, 1 Nisan 1998 ve 13 Eylül 2007 tarihleri arasında Fraport tarafından işletilmiştir ve Türkiye havacılık tarihinin ilk Yap-İşlet-Devret projesidir. İç Hatlar Terminali, daha önce Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından işletiliyordu. Dış Hatlar Terminali 2, Nisan 2005 ve Eylül 2009 yılları arasında Çelebi ve IC tarafından işletiliyordu.



ICF Airports, yolcu güvenliğine verdiği önem, sıradışı hizmet kalitesi, lider teknolojilere yaptığı yatırımlar, eğitimli ve deneyimli personeli ve iş ortaklarıyla dostluk ve karşılıklı faydaya dayalı ilişkiler geliştirmesi ile rakiplerinden ayrılıyor. Şirket, Antalya’daki üç terminalin işletim sorumluluğunu üstlenmekten gurur duyuyor. Her iki iş ortağının toplam deneyimi, başarıyı garantiliyor.



Eylül 1997 yılından itibaren SAP ERP sektöründe, uçtan uca danışmanlık hizmetleri vermekte olan Çözümevi, yurtiçi ve yurtdışında, bugüne kadar 100’den fazla SAP projesi gerçekleştirmiştir. Haziran 2011’de, ICF Airports, Çözümevi Danışmanlığın bilgi birikimi ve tecrübeli kadrosu ile, SAP ERP Projesini gerçekleştirme kararı vermiştir.



2 Faz halinde gerçekleştirilecek projenin ilk fazında, mali, lojistik ve insan kaynakları süreçleri hayata geçirilecektir. Projenin ilk fazında, mali muhasebe ve IFRS raporlaması, nakit akışı, fon yönetimi/bütçe, maliyet muhasebesi, satınalma ve depo, insan kaynakları ve dış sistemlerle entegrasyonlar devreye alınacaktır.



2. faz kapsamında, SAP İnsan Kaynakları Self Service uygulamaları, SAP Business Object raporlamaları ve yönetici cockpit’i, SAP Gayrimenkul Yönetimi (SAP Real Estate) gibi iş uygulamalarının devreye alınması planlanmaktadır.



ICF Airports’un güçlü kadrosu ve Çözümevi’nin 14 yıllık tecrübesi ile, Haziran 2011’de başlayan SAP projesinin ilk fazının Ocak 2012 itibariyle kullanıma geçmesi hedeflenmektedir.

SAP HANA™ ARTIK HAZIR!

Istanbul - Temmuz 01, 2011 - SAP AG, 21 Haziran 2011 tarihinde SAP HANA™ yazılımının müşterilerin kullanımına hazır olduğunu duyurdu. Bu uygulama, SAP in-memory teknolojisi ile yeni nesil analitik ve iş uygulamalarını müjdeliyor. İlk olarak 2010 baharında adından bahsedilen HANA, söz verildiği gibi 2011 Haziran’ında genel kullanıma sunulmuştur.




SAP HANA, şirketlerin mevcut iş sorunlarını yeniden düşünmeye ve yenileriyle mücadele etmeye yarayan gerçek zamanlı yeni bir yaklaşım sunuyor. SAP HANA ile müşteriler, yeni nesil analitik imkanlarla kurumsal ihtiyaçlarına farklı bakış açılarıyla yaklaşabilir, benzersiz yeni uygulamalar geliştirebilirler ve mevcut SAP çözümlerini geliştirebilirler.

Örneğin, bir müşterimiz karlılığını ve gelir ve maliyet verilerini kullanarak, proje bazında marjlarını artırmak için SAP HANA kullanarak gerçek zamanlı simülasyonlar çalıştırıyor. Taşımacılık şirketleri için BT hizmeti veren başka bir müşterimiz, taksi şirketlerinin daha verimli ve gerçek zamanlı olarak yönlendirilmesi için, bir saniye içinde 360 milyon trafik kaydı içinde arama yapmaya olanak tanıyan SAP HANA’yı kullanıyor. Buna ek olarak, birçok müşteri SAP’ye ait olan ve olmayan diğer verileri çekmek için SAP HANA kullanıyor. Örneğin, bir Fortune 100 şirketi üretim ortaklarından gelen non-SAP uygulama verilerini harmanlamak için SAP HANA kullanıyor.



SAP, kurumsal yazılımlarını HANA ile dönüştürecek ve tüm ürün portföyünü yenileyecektir. HANA bir üründen öte, yeni uygulamalar geliştirmek için bambaşka bir bakış açısıdır.



Buğra Tezer



SAP Türkiye



İş Analitiği ve Teknoloji Danışmanı

SAP TM 8.0 UYGULAMASI İLK KEZ IATCO İLE HAYATA GEÇİRİLDİ

Temmuz 01, 2011 - SAP Transportation Management 8.0 (TM 8.0) ürünü ilk kez bir SAP müşterisinde hayata geçirilmesinin ardından genel satışa sunuldu.




Suudi Arabistan merkezli Abudawood grubunun amiral gemisi olan Ismail Abudawood Trading Company (IATCO), geçtiğimiz Haziran ayının ilk günlerinde TM 8.0 uygulamasını kapsamlı olarak hayata geçirildi. Projenin başarısındaki başlıca etken ise uçtan uca tüm nakliye yönetimi fonksiyonlarını içeren bir projenin, yepyeni bir ürün ile 4 ay gibi kısa bir sürede tamalanmasıdır.



SAP dünyasının en kapsamlı nakliye yönetimi uygulamalarından olan bu projenin canlıya alındığı Abudawood grubu, aralarında şirket merkezinin de yer aldığı Suudi Arabistan dahil olmak üzere 6 ülkede faaliyet göstermekte. Mısır, Pakistan, Bahreyn, Yemen ve Irak ülkelerinde de ana iş kolu olan “toptan dağıtım” (wholesale distribution) dalında hizmet veren ve hızlı tüketim maddelerini pazara sunan Abudawood grubunun sadece Suudi Arabistan’da IATCO şirketine ait 2010 yılı cirosu 1.1 milyar USD’nin üzerinde. IATCO’nun geniş ürün yelpazesinde Procter & Gamble, Quaker, Clorox ve United Riceland gibi küresel üreticiler yer almakta.



10.10.2010 tarihinde CRM TPM ve TM 7.0 gibi fonksiyonları da içeren geniş kapsamlı bir SAP ERP projesini canlıya geçiren IATCO, bunu takip eden yedinci ayın sonunda SAP TM 8.0 ürününü dünyada başarıyla kullanmaya başlayan ilk organizasyon oldu.



Uygulamaya alınan projenin öne çıkan özelliklerinden bazıları şu şekilde:



Teslimat ve nakliye işlemleri üzerinden SAP sistemleriyle kolay entegrasyon

Her tür filo türünde tam yada kısmi araç doluluk oranlarına göre planlama, yeniden düzenleme ve yürütme yeteneği

SAP Event Management ürününün sunduğu izleme yeteneği ile tüm nakliye sürecinde adım adım takip edebilme

Planlama adımının sonucuna dayalı gelişmiş nakliye maliyet hesaplaması

Tedarik zinciri boyunca ilerleyen yükün daha iyi yönetilebilmesi

İlk SAP TM 8.0 projesi 4 ay gibi kısa bir sürede SAP Consulting tarafından başarıyla hayata geçirilmiştir.

SAP BUSINESSOBJECTS İŞ ZEKASI ÇÖZÜMLERİ

BUSINESS INTELLIGENCE ÇÖZÜMLERİNİ KULLANARAK VERİLERE ERİŞİN, VERİLERİ ANALİZ EDİN VE KEŞFEDİN


SAP BusinessObjects iş zekası (BI) çözümleri kullanıcılarınızın somut verilere ve analizlere dayalı, etkili, bilinçli kararlar almasına olanak tanır. En yüksek kademeli analistten sıradan bir çalışana kadar tüm kullanıcılar ihtiyaç duydukları bilgilere BT kaynaklarına ve geliştiricilerine bağlı olmadan erişmek için iş zekası çözümlerinden yararlanabilir.



Güçlü iş zekası uygulamaları sayesinde işletmenizdeki kullanıcıların tamamı kurum çapındaki bilgilere erişebilir bunları biçimlendirebilir, analiz edebilir, dolaşabilir ve şirketin tamamında paylaşabilir. SAP BusinessObjects iş zekası çözümleri şunlara olanak tanır:



Raporlama – Daha kapsamlı bir anlayış elde etmek için raporlardaki kurumsal verilere erişin.

İnteraktif analiz – Anlık soruları yanıtlamak ve verileri analiz etmek için self servis iş zekası araçlarını kullanın.

Gelişmiş analiz – Geçmiş verilerden eğilimleri belirleyin ve potansiyel getirilerini tahmin edin.

Gösterge tabloları ve görsel öğeler – Karmaşık verileri kolayca görsel öğelere dönüştürmek için interaktif modellerden yararlanın.

Veri bulma – İşletmeye ilişkin sorulara anında yanıt bulmak için Internet'in hızını iş zekasının sahip olduğu güçle birleştirin.

Bilgi altyapısı – Doğru verilerin, doğru zamanda, doğru kullanıcılara sunulmasını sağlamak için tek bir bilgi altyapısı kullanın.

SAP BusinessObjects Çözümleri

SAP BusinessObjects portföyü kapsamlı iş performansınızı en iyi düzeye çıkarmak için sizi güçlendiren çözümler sunar.Bu çözümler iş stratejinizi tanımlamanıza, strateji ve yürütme, bilanço riski ve karlılık arasındaki boşluğu kapatmanıza yardım eder.




Sonuç? Rekabette - ilerleme kaydetmek ve ileri bir konumda kalmak için - işinizi sağlam bir pozisyona oturtabilirsiniz.



Aşağıdaki çözümler hakkında daha fazla bilgi edinin:



İş zekası çözümleri – Kullanıcılarınızı somut verilere ve analizlere dayalı, etkili, bilinçli kararlar alma konusunda güçlendiren SAP BusinessObjects iş zekası (BI) çözümlerinden yararlanın.

SAP BusinessObjects Explorer – Hiç vakit kaybetmeden işinize ilişkin kavrayış elde etmek üzere verileri aramak ve bulmak için kullanımı kolay yöntemden yararlanın.

Kurumsal bilgi yönetimi çözümleri – İşletmenizin tamamında entegre, doğru ve gerçek zamanlı - yapılandırılmış veya yapılandırılmamış- veriler sağlamanıza yardımcı olan SAP BusinessObjects kurumsal bilgi yönetimi (EIM) çözümlerinin sunduğu avantajlardan yararlanın.

Kurumsal performans yönetimi çözümleri – İşletmenizde uyum, görünürlük ve daha fazla güven sağlayarak işletmenizin çevikliğini ve rekabet avantajını artırmanıza yardımcı olan kurumsal verilerinizin sahip olduğu değerden yararlanın.

Yönetim, risk ve uyumluluk çözümleri – İş süreçlerindeki riskleri ve fırsatları proaktif olarak dengeleyin ve yönetim, risk ve uyumluluğa ilişkin önleyici ve gerçek zamanlı bir yaklaşımdan yararlanarak değişen iş koşullarına daha hızlı uyum sağlayın.

Analitik uygulamalar – İş performansınıza ilişkin işlemeye uygun ve sektöre özgü bir anlayış kazanarak ekibinizi hızlı kararlar alma ve sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü elde etme konularında güçlendirin.

Tasarladığın Dashboard ile Yarışmaya Katıl

Yarışmamıza, Flash teknolojisi sayesinde sınırsız görselliklerin yaratılabildiği Xcelsius ürünü ile hazırladığınız dashboard tasarımlarınız ile katılabilirsiniz. Sektör spesifik dashboardlar; tasarım, iş değeri ve fonksiyonalite açısından değerlendirilecektir. Yarışma Takvimi




Tasarımların, .swf formatında 5 Ağustos 2011 tarihine kadar yucel.yuksel@sap.com adresine gönderilmesi gerekmektedir.

Yarışma sonuçları, 12 Ağustos 2011 tarihinde SAP Türkiye web sitesinden açıklanacaktır.

Ödül Töreni: 23 Eylül 2011, Cuma

Jüri



Uğur Candan, SAP Türkiye COO

Erdem Şekeroğlu, SAP Türkiye Satış Destek Yöneticisi

Barış Çekiç, SAP Türkiye İş Geliştirme Yöneticisi

Birincilik Ödülü



Apple iPad, 23 Eylül 2011’de gerçekleşecek SAP Forum 2011’de takdim edilecektir.

Katılımınızı bekliyoruz...



Saygılarımızla,

SAP Türkiye





Daha fazla bilgi için:

Yücel Yüksel, SAP Türkiye İş Zekası Çözüm Yöneticisi

yucel.yuksel@sap.com T:0533 8119446

5 Temmuz 2011 Salı

Ticari İşlem Türleri

Tic. işlem no. Tic. işlem türü Metin


01 D = Müşteri kaydı MÜŞTERİDEN TAHSİLAT

02 D = Müşteri kaydı MÜŞTERİYE ÖDEME

03 K = Satıcı kaydı SATICI ÖDEMESİ

04 K = Satıcı kaydı SATICI TAHSİLATI

05 C = Bankadan tahsilat BANKADAN TAHSİL

06 B = Bankaya ödeme BANKAYA ÖDEME

07 E = Gider KASA TEDİYE

08 R = Gelir KASA TAHSİL

09 D = Müşteri kaydı MÜŞTERİDEN ALINAN AVANS

11 K = Satıcı kaydı SATICIYA VERİLEN AVANS

12 K = Satıcı kaydı PERSONELE VER.İŞ AVANSI

13 K = Satıcı kaydı PERSONELE VER.DİGER AVANS

Kasa Defteri Kayıtları

Şirketinizdeki nakit işlemlerini yönetmek için kasa defterini kullanabilirsiniz. Nakit girişlerini ve nakit ödemeleri kaydedebilir, girişleri yazdırabilir ve bir kasa defterinin çıktısını alabilirsiniz. Sistemdeki kasa defteri, SAP FI’da kasa defterinden defteri kebire aktarılan belgeleri içeren bir yardımcı defterdir. Kasa defteri, bir para biriminde tutulur.

Defter-i Kebir

Defteri kebir muhasebesinin temel görevi, harici muhasebe ve hesaplara ilişkin kapsamlı bir görüntüsünü sunmaktır. Tüm ticari işlemlerin (dahili muhasebedeki hesaplaşmaların yanı sıra birincil kayıtlar) şirketin diğer tüm operasyonel alanlarıyla tam olarak entegre olmuş bir yazılım sisteminde kaydedilmesi, muhasebe verilerinin her zaman tam ve doğru olmasını sağlar.


SAP FI Defteri Kebir Muhasebesi aşağıdaki özelliklere sahiptir:

• Serbest düzey seçimi: şirketler topluluğu veya şirket

• Tüm yardımcı defter kalemlerinin uygun Defteri Kebir Muhasebesi hesaplarında otomatik ve eşzamanlı kaydı (mutabakat hesapları)

• Defteri Kebir Muhasebesi ve maliyet muhasebesi alanlarının eşzamanlı güncellenmesi

• Hesap görüntüleri, farklı mali tablo versiyonlarına sahip ve ek analizler içeren mali tablolar biçimindeki güncel muhasebe verilerinin gerçek zamanlı değerlendirilmesi ve raporlanması.

Defteri Kebir Muhasebesi, esas olarak, tüm ticari işlemlerin eksiksiz bir kaydı olarak görev yapar. Hesapların oluşturulması için merkezi, güncel bir referanstır. Fiili münferit işlemler, asıl belgelerin, münferit kalemlerin ve işlem rakamlarının çeşitli düzeylerde görüntülenmesi yoluyla her zaman gerçek zamanlı işlemede kontrol edilebilir, örneğin:

• Hesap bilgisi

• Yevmiyeler

• Toplamlar/işlem rakamları

• Bilanço/kâr ve zarar değerlemeleri

Seri Üretim

Üretim prosesi aşağıdaki ölçütleri karşıladığında, Seri Üretim yaygın olarak kullanılır:


• Uzun bir süre boyunca aynı veya benzer ürünler üretilir.

• Üretilen ürünler, münferit olarak tanımlanan partilerde üretilmez. Bunun yerine, alt dönem başına belli bir hızda, belli bir süre boyunca toplam bir miktar üretilir.

• Üretilen ürünler, üretimdeki makine ve işyerlerinde daima aynı sırayı izler.

• Yönlendirmeler basit olup çok fazla farklılık göstermez.

Bu senaryo, bir işyeri içeren iş planı kullanarak 3 temel bileşenden yarı mamüller üreten oldukça basit bir REM (Seri Üretim) prosesini temel alır. Bu, bu senaryoda üretilen yarı mamullerin Kesikli Üretim senaryosunda mamüllerin üretilmesinde kullanılabildiği Kesikli Üretim senaryosuna (J64) kısmen entegre edilmiştir.

Bu belgede açıklanan seri üretim prosesine dahil edilmiş münferit alt prosesler aşağıda listelenmiştir:

• Malzeme İçin Standart Maliyet Hesaplaması Yaratma

• Malzeme Fiyatı İşaretleme ve Onaylama

• Yarı mamul için kaba plan yaratma

• Yarı mamul için planlı birincil ihtiyaçlar yaratma

• Yarı mamul için münferit çok düzeyli malzeme ihtiyaç planlaması (MİP) çalıştırması üretme

• Planlı Siparişleri Görüntüleme

• Ürün masraf alıcısı yaratma

• Seri Üretim Teyidini Gerçekleştirme

• Genel masraf payı hesaplaması çalıştırma

• Sapma Hesaplaması Çalıştırma

• Sapmaları kaydetmek için masraf yüklemesi çalıştırma

• Üretim masraf alıcısı raporu görüntüleme